woensdag 22 januari 2014

#3 Groen moet je doen!

Al een tijdje ben ik op zoek naar de ideale kamerplant. Geen gemakkelijke opgave, als je bedenkt dat (a) de meeste planten die ik heb gehad een tragische dood zijn gestorven en (b)ik heel veel planten te truttig vind om in huis te zetten (vooral die van de bloeiende soort).
Maar nu ik besloten heb dat er toch op zijn minst 1 groen element -lees plant- in huis moet komen, is de twijfel toegeslagen. Want welke plant moet het worden? Welke plant vind ik mooi genoeg? Welke plant is hip genoeg? Welke plant overleeft het bij mij in huis?

Ik ben maar alvast klein begonnen; eerst met de hyacinthen-bolletjes. Lekker fris groen dat gelijk het lentegevoel geeft. Daarna kwamen de minicactusjes. Drie op een boomschijfje, hartstikke leuk en natuurlijk bijna onverwoestbaar, heel handig!Zie hieronder de foto: leuk toch?



Maar dit is natuurlijk decoreren in het klein. Het is pas compleet als er ook nog een mooie grote plant, een groen statement, in de kamer staat. Ik ben er nog niet uit. De voorselectie is gemaakt, het wordt 1 van onderstaande drie. Met dank aan mijn Instagram-vriendinnen voor de inspiratie.Iene-miene-mutte dan maar? Help!
Bronnen v.l.n.r: @iwdseh / @sivtherese / @annedj88

Liefs, Yolanda
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten